Култовата хип-хоп група СкандаУ с безкомпромисните си и дълбокосмислени хитове и милиони стриймове в дигиталните платформи са едни от първите, които привлякоха вниманието на световния мейджър и стартират с първата стъпка по стратегическото партньорство – дигитална дистрибуция и маркетинг от WARNER MUSIC GROUP. Договорът е с посредничеството на Орфей Мюзик – изключителен лицензиант на WMG, и е за следващите 8 сингъла, като първият от тях – “Боже!“.
Тото и Лъчо може да са създали едни от най-слушаните парти парчета в последните години, но това дуо отдавна е доказало, че може да отправя и много силни послания чрез музиката си. Новата песен на СкандаУ „Боже“ е точно такава – смислена, болезнена, извадена от най-дълбоките кътчета на душата, обърната към основните ценности.
„Боже“ е личен разговор с Бога, но и увеличително огледало на проблемите на днешния свят, движещ се с шеметна скорост – прибързаното съдене, ампутиране на емпатията, смелостта зад монитора на компютъра.
СкандаУ задават въпросите, които всеки иска да попита онази невидима сила, контролираща съдбите ни. Всеки от двамата пише текста, който е изпял „защото всеки от нас разговаря с Бог по различен начин, но основният въпрос е един: Ако те има, Боже, виждаш ли?“, казват те. Тото пише припева в началото на годината, когато името му беше въвлечено в скандал свързан с произхода на Ботев и Левски. „Бях загубил вяра, че хората са способни да виждат и ми беше останало само да попитам Бог дали той вижда“, разказва Тото. А идеята за неговия куплет идва след като един от епизодите на подкаста му “При ТоТо” беше въвлечен в темата за насилието над жени. „Дори да не получиш отговор от Бог на въпросите си, самото им задаване към него е много повече от това да получиш отговори от хората“, казва Тото.
Видеото към „Боже“ отново е дело на Bashmotion. Заснето е не в църква, а в красива местност до радомирското село Прибой, където има малък параклис в сърцето на природата. „Не е нужно да си в сграда с оцветени стени, за да говориш с Бог. Не мисля, че има определено място, което да използваш като телефонна централа за този разговор. Може да говориш с него навсякъде“, казват СкандаУ.
Във видеото също има вплетено послание, а именно – да не съдим прибързано, „нещо от което страда света днес, защото знанието е затрупано от море от информация, но информацията не е знание“, обясняват те. Внушението си постигат с визуални похвати, като показват само детайли от прехвърляне на въже през клон, което прави първоначална асоциация с бесило, но след като кадърът се отваря се вижда, че този извод е прибързан и всъщност на въжето виси детска люлка.
Проект и главна цел: BG16RFOP002-2.077-1859 , Подкрепа за средни предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-1, Осигуряването на оперативен капитал за българските средни предприятия за справяне с последиците от пандемията COVID-19
Резултат: Запазване на работещия персонал, икономически и финансови ефекти, запазване на добри партньорски взаимоотношения и преструктуриране на дейността
Обща стойност: 75 000 лв., от които 63 750.00 лв. европейско и 11 250.00 лв. национално съфинансиране.
Начало: 11.02.2021 г.
Край: 11.05.2021 г.